2010-07-20

opus 17

Folk har säkert slutat gå in på bloggen då jag inte har skrivit något på typ evigheter. Jag kanske ska börja försöka igen då. Åh.
Lena kommenterade en wallpost från Annis F med ungefär: "Vad fan gjorde du uppe redan klockan åtta?!" Jag kom hem, kära mor. (60+generationen hör inte hemma på facebook. De är dels alldeles för seriösa och dels alldeles för svårlärda.) Jag vet att det bara var måndagsnatt, men jag verkar inte tycka om att sova bort soluppgången. Så varför inte sitta på Susannas golv med en 50.000 kronors gitarr som fotpall och halsa sambuca direkt ur flaskan? Det var faktiskt ganska mysigt - i alla fall fram tills att Susannas mamma vaknade. Men tyvärr så hade jag en del ångest när jag till slut gick hem. Allting kändes så äckligt dekadent. Jag mötte Sarus bror på Liljeforsgatan. Han skulle till jobbet. Sen så visste jag inte om jag skulle sova eller låtsas att det var dags att gå upp. Jag valde sömnen. Och nu försvinner strax den här dagen och blir till kväll. Det mest ansträngande jag har gjort idag var att cykla till willys för att köpa mjölk. Det mest ansträngande jag kommer göra ikväll är antagligen att dricka mjölken.


Äsch. Här får ni en fin låt och en video med massa fula fåglar.

2 kommentarer: