2010-07-25

the water can’t drown me, I’m done with my dying

Jag gick inte ut igår. Jag var med på förfesten men sen så kändes röda sten så väldigt avlägset och alldeles för krävande. Jag och Joel åkte hem till mig istället och spelade nya låtar i studion. Jag tror att det var ett bra val. När Joel hade gått så lyssnade jag på Friendly Fires - Paris och blev äckligt sentimental och längtade till Paris så mycket att jag nästan dog. Och just det ja, Lena kom hem igår. Hon var arg för något som jag hade gjort eller om det var något som jag inte hade gjort. Jag blev förbannad men samtidigt så var jag ju redan så jävla sentimental så därmed blev det känsloöverdos och det slutade med att jag med tårar i ögonen gick och la mig och kramade min nalle i brist på annat.

Imorgon åker vi till Stockholm. Jag vägrar att säga att vi åker till Pride. Jag åker inte till Pride. Det bara råkar vara Pride när vi är i Stockholm och vi bara råkar åka dit första dagen och hem efter sista.

Nu lyssnar jag på Mystery Jets senaste. Jag är tyvärr lite besviken. Har det alltid låtit så mycket skatepunk om dem? Har dock fastnat för Serotonin. Den ger mig White Lies-känsla. Fast nej, nu byter jag till Johnny Flynn/Laura Marling.

Update: Nu byter jag till det Mehldaus cover på denna välkända låt. Det är liksom både äckligt och ganska fantastiskt på samma gång. Det gillar jag.

2 kommentarer:

  1. åh stackars molls, nu kommer jag och räddar! fast du åker iväg.

    SvaraRadera