2010-08-08

I know where people go when they know how to breathe slow

Ags: "Vet du om att de kallar dig för Lenin?"
Lena: "Jo. Lenin - det är något litet och lent ...eller en diktator."

Nu ska jag vara nykter fram till way out west. Jag kommer säkert att klara det, för jag har blivit sådär duktig. Jag har lyckats vara rökfri en en vecka. Jag ska nog satsa på att bli helt straight edge. Eller inte. Jag får röka på way out har jag bestämt, för då ska man inte behöva tänka på något alls. Igår var vi ute i dimman. Vi dansade till minimal och Mills gick fram till dj:n och önskade Green Day. Det blev inget. Sen så gav hon mig sitt vin, sa att hon var för full och sprang hem. Ännu lite senare så ringde hon och bad mig att fråga "dem" ifall de hade hittat någon jacka. Jag kom inte på vilka "dem" var, så jag gjorde det aldrig. Det var synd för Mills tycker väldigt mycket om den jackan. Hon brukar kalla den för "ragga-på-emos-jackan".
Klubben stängde tidigt och vi hamnade på ett berg i en skog där vi tittade på människor som dansade till Dolly Parton och Bo Kaspers. Det var precis vad jag behövde, kände jag. Sen så blev vi alldeles dagisblöta, men det gjorde inte så mycket.

3 kommentarer:

  1. Haha....men det finns ju ändå inga emos kvar, så det kanske inte gör så mkt...ska hitta en ersättare:)

    SvaraRadera
  2. Ja, hitta en som drar till sig vampyrer istället. Alltså en dränkt i blod. Det skulle passa dig.

    SvaraRadera