2010-08-04

music for real airports

Mills tappade sin fina wombat i vasaparken igår. Det var ett mirakel att vi hittade den. Det krossade dock mitt hjärta något så brutalt att den stackars lilla skeva varelsen hade legat helt ensam i den stora mörka hemska vasaparken. Den måste ha varit dödsrädd! Sen så hittade Charlotte en stor grön groda. Vi tog hand om den ett tag, fast det slutade med att Ags och Edwin kastade in den till några som hade fest för att sedan fly därifrån i adrenalinpanik.

Jag och Ags satt hela morgonen (dagen) och lyssnade på ambient. Mest flygplatsambient. Sen så la Ags ner Mills wombat i en glasskål och slog på skålen med en pinne så att det lät pling pling.
Ags: "Kolla vad coolt, wombaten spelar ambient!"
Det lät faktiskt typ som Brian Eno. Sen så gick vi till systemet.
Lena: "Vad har ni gjort idag?"
Ags: "Vi var på bolaget."
Lena: "Vad gjorde ni där?"
Ags: "Köpte whisky till Molls."
Lena: "Va?! Varför då?"
Ags: "För att Molls har en ny fickplunta och det är kul om det är sprit i den."
Sen så dog Lena. Typ.

5 kommentarer:

  1. alltså jag tänker att ni har en vuxen och mogen relation som är redo för öppen och ärlig dialog omkring tunga ämnen som sprit, våld, städning, wombats, aids, ambient 1: music for airports, apollo, pantha du prince och kanske aphex twin.

    SvaraRadera
  2. och, OCH jag sa faktiskt wombaty spelar ambient för jag försökte lära mig y-språket och vara lika cool som alla kidsen.

    omg det åskar massor.

    och stavas väldigt konstigt.

    SvaraRadera
  3. Jag försöker skapa en sådan relation ibland, men det slutar bara med "ANNA JAG VILL INTE HÖRA!"

    Åh, jag vet, jag fick åskan i huvudet när jag gick hem precis. Jag svär, den slog ner typ en cm ifrån mig.

    SvaraRadera
  4. hahaha, du är ju ganska så bäst

    SvaraRadera
  5. Nu har jag varit inne här och läst igen. Och det är jag glad att jag gjorde. Så mysigt.

    SvaraRadera