2010-08-03

there are times when I'm lost, I'm gone, I am told I'm only halfway

Göteborg igen. Det är lite sorgligt faktiskt. Stockholm var bra. Fast det är bra i Göteborg med i och för sig, för nu är hela familjen samlad för första gången sen typ jul. Papps och Aggs är färdiga med sin kängurujakt i Australien. Jag har fått en liten påse gjord i kängurupäls. Den är fin. Aggs frågade förresten förut om det kan vara så att äggplanta kallas för äggplanta just för att den är svart precis som aboriginer. Det tycker jag var smart sagt.

Jag vet inte om jag ska skriva om Stockholm för det är för många dagar och för mycket idioti för att allt ska få plats. Men jag kan säga att Stockholm antagligen är bättre än Göteborg på många sätt, även om det gör hemskt ont i mitt patriotiska hjärta när jag säger det. Det som är sämst med Stockholm är kanske att det är lite för stort, brutalt och intensivt - man får ingen luft. Det finns faktiskt luft i Göteborg. Jag kan också berätta om när vi ramlade hem till Bredäng klockan 06:30 och knäckte oss totalt när vi fick syn på två hoptrasslade manskroppar i kökssoffan. Av någon anledning så fanns det verkligen inget scenario som kunde vara roligare just då. Sen så skrek jag "God morgon" och då skrek den sovande Johanna "Håll käften". Sen så gick vi fnissande in i köket för att röka under fläkten. Martin drabbades där av nya skrattanfall och utbrast "Alltså, vi står verkligen i ett kök!?"

4 kommentarer:

  1. Ååh, underbart haha. Jag har försökt berätta hur roligt det faktiskt var men det är ingen som fattar. Kanske inte så konstigt när jag tänker efter, men det var verkligen hysteriskt roligt.
    Kom tillbaka nu då

    SvaraRadera
  2. Haha, det var typ det bästa någonsin.
    Men åh, jag vill tillbaka! Göteborg är lamt.

    SvaraRadera